Всі публікації щодо:
Українка Леся

Мегазбірка найкращих учнівських творів

ПЛАН - ЛЕСЯ УКРАЇНКА - УКРАЇНСЬКА ДРАМАТУРГІЯ І ТЕАТР 70-90-Х РОКІВ XIX СТОЛІТТЯ

Драматургічна творчість Лесі Українки. (Леся Українка — автор понад двадцяти діалогів, „маленьких драм”, драматичних поем та віршованих п’єс. Ними письменниця здобула собі славу драматурга-новатора, ці її творчі доробки стали новим явищем у світовій театральній культурі.)

Використання Лесею Українкою класичних образів світового мистецтва. (Письменниця у своїй творчості часто зверталася до використання класичних сюжетів, надавши їм цілком оригінального трактування. Також героями її творів нерідко ставали класичні образи світового мистецтва, що давало змогу Лесі Українці торкатися не тільки повсякденних проблем тогочасної дійсності, а й роздумувати над філософськими питаннями.)

1.Кассандра — трагічна пророчиця. (Кассандра — головна героїня однойменної драматичної поеми Лесі Українки, написаної 1907 року. Це героїня грецької міфології, дочка Пріама і Гекуби. Аполлон наділив її даром передбачення, якому ніхто не вірив, яке ніхто не сприймав всерйоз. Так Аполлон помстився Кассандрі за те, що вона не відповіла йому взаємністю. Із міфів нам відомо, що саме Кассандра наполягала на тому, щоб Паріс не одружувався з Єленою, пророкувала біду, якщо в Трою введуть дерев’яного коня, залишеного греками. Після падіння Трої потрапила в полон до грецького царя Агамемнона і загинула від руки Клітемнестри, яка вбачала в ній суперницю.

До змалювання-образу Кассандри зверталися у своїй творчості Есхіл та Еврипід. У європейських драмах XVI—XVIII століть цей образ теж присутній. Митці XX ст. також не обходили його увагою, наприклад, відомі твори „Кассандра” Г. Ейленберга, П. Ернста.

Леся Українка по-новому трактує образ цього класичного персонажа. Взагалі в її „Кассандрі” була відображена дискусія, яка точилася між українською інтелігенцією щодо пошуків шляхів до правди. Леся Українка у творі торкається проблем історичної долі України та сучасної політичної боротьби. Вона проводить думку, що мало „бачити” правду, за неї треба вміти боротися. А щасливе завершення боротьби можливе лише за умови віри. Письменниця в драматичній поемі розвінчує бездіяльність і пасивне споглядання.)

2.Камінний господар — образ севільського залицяльника і спокусника. (Образ Дона Жуана використовували у своїх творах О. Пушкін, Тірсо де Моліна, Мольєр, Гольдоні, Гофман, Байрон, Грабе. Кожен із них по-своєму трактував цей образ. Але тільки в творі Лесі Українки відомий звабник жінок сам став жертвою і жінки, і жадоби та кар’єри.

Письменниця не розповідає традиційну історію кохання, її драма — це складний філософський твір, у якому вона звертається до одвічних проблем духовної свободи, влади, вірності та зради ідеалам. Її Командор — уособлення того, що вбиває живі сили у їх вищих людських проявах. „Камінний господар” вважається одним із кращих творів Лесі Українки.)

3.„Одержима” — приклад того, як особисте переросло у загальнолюдське. (Драматична поема „Одержима” була створена протягом однієї ночі, коли вмирав друг Лесі Українки С. Мержинський. Його смертельні страждання асоціюються з муками Месії, який ніс на Голгофу свій хрест. Головні персонажі драми — Месія та Міріам.

Месія, Христос — це Син Божий. У християнстві він рятівник від гріха, притаманного людству. Образ Христа використовували Ф. Достоєвський, Д. Мережковський, Л. Андреев, М. Булгаков.

Міріам (Марія Магдалина) — персонаж Нового Завіту, віддана послідовниця Ісуса Христа, яка завжди супроводжувала його, була присутня прирозп’ятті і стала свідком його Воскресіння. До цього часу не вщухають дебати про істинну природу стосунків між Христом та Марією Магдалиною. Цей образ використовували у своїх віршах М. Цветаева, Б. Пастернак, P. М. Рільке, І. Бродський.

Образи Месії та Міріам Леся Українка використала в драматичній поемі „Одержима”. Цей твір — філософський роздум про складність життя, заперечення покірності долі. У ньому відчувається і мотив нарікання на друзів Мержинського, які забули його в тяжку хвилину. Але головне, що хотіла донести читачам письменниця, — це утвердження прекрасного в людях.)

III.Значення драматургічної творчості Лесі Українки. (Своєю драматургічною творчістю Леся Українка сприяла виходу української драматургії на європейський рівень. Незаперечною заслугою письменниці є її вміння знайти в історії і культурі народів світу такі події, які чимось перегукуються із сучасним українським історичним моментом, є актуальними для українських громадян, і провести між ними паралель. Письменниця, вдало використавши в своїх драматичних творах образи світової літератури, торкнулася цілої низки важливих суспільних проблем, висловивши свій погляд на їх суть, значимість та актуальність.)